Įtraukusis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje – misija įmanoma

Įtraukusis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje – misija įmanoma

Atliepiant šių dienų Lietuvos švietimo aktualijas, spalio 30 d. Joniškio r. švietimo centras kartu su Joniškio asociacija „Lietaus vaikai“ organizavo respublikinę konferenciją „Įtraukusis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje – misija įmanoma, kuriant tėvų (globėjų/rūpintojų), mokytojų, vaikų bendradarbiavimo ryšius“. Konferenciją pasveikinimu atidarė Joniškio r. švietimo centro direktorė Rasa Kelpšienė, kuri pasidžiaugė dideliu dėmesiu specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymui, teigiamais pokyčiais ir realiais darbais pasitinkant įtraukiojo ugdymo 2024 metus. Plenarinėje konferencijos dalyje  su įtraukiojo ugdymo Lietuvoje situacija supažindino Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos patarėjas Ignas Gaižiūnas. Jis statistiniais duomenimis pateikė optimistinį šalies vaizdą apie gerėjančią šalies padėtį. Patarėjas akcentavo augantį specialistų skaičių 2018-2023 metais kuris didėjo nuo 3459 iki 4109, mokytojų padėjėjų nuo 1601 iki 4200 pagalbos mokiniui teikėjų ir kiti pokyčiai. Jis teigė, kad smarkiai išaugo mokymo priemonių skaičius, ugtelėjo specialiojo ugdymo finansavimas, nuo 61 milijonų iki 136 milijonų eurų, kad sėkmingai vykdomos studijų persikvalifikavimo programos. Šalyje įsteigti keturi konsultavimo centrai, kurie teikia profesionalią pagalbą švietimo įstaigoms, specialistams ir tėvams (globėjams/rūpintojams). Šalies miestuose ir rajonuose dirba parengti specialiojo ugdymo konsultantai (Joniškio r. yra du specialistai). Tinklaraščio MamAdo autorė, ypatingo vaiko mama, psichikos sveikatos iniciatyvos „Žvelk giliau“ ambasadorė dalijosi savo asmenine patirtimi ir jos pranešimas „Iš penkiolikos mokyklų dvi pasakė TAIP“ atskleidė kiek kitokią šalies realiją, ji teigia, kad nėra taip paprasta rasti mokyklą, kuri būtų pasirengusi priimti ypatingą mokinį ir suteikti jam kokybišką ugdymą. Pliusus ir minusus įtraukiant specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius į bendrojo ugdymo mokyklas dalijosi Lietuvos „Lietaus vaikai“ valdybos pirmininkė Kristina Košel- Patil, kuri akcentavo, kad svarbiausia kokybiškas ugdymas ir  atsakomybės pasidalijimas tarp mokytojų, švietimo pagalbos teikėjų ir tėvų, nepaisant ar mokinys mokosi specialiojoje klasėje, ar bendrojo lavinimo klasėje. „Bendravimas ir bendradarbiavimas – įtraukiojo ugdymo ašis“ – teigė pranešėja doc. dr. Laima Tomėnienė.

Konferencijoje aptartos sritys, kuriose reikalingi pokyčiai - tai švietimo pagalbos specialistų trūkumas; esamų specialistų, mokytojų bendravimo ir informacijos jiems teikimo spraga; stokojama sistemingo kolegialaus mokymosi; būtina dar labiau stiprinti bendradarbiavimą, kad mokiniai gautų kompleksišką pagalbą

 Respublikinėje konferencijoje praktinio darbo patirtimis pranešimuose dalijosi Šiaulių, Radviliškio, Kretingos ir Joniškio r. specialistai ir mokytojai, diskusijose dalyvavo mokinių tėvai. Konferencijos dalyvių refleksija: įtraukusis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje – misija įmanoma.

Joniškio asociacijos  „Lietaus vaikai“ vadovė Laima Paulauskienė

 

Paskutinį kartą redaguota 2023-12-06, 08:05:15