"Socialinių - emocinių kompetencijų tobulinimas profesinei ir asmeninei sėkmei"

Programos Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo suaugusiųjų švietimo mobilumo projektas „Socialinių-emocinių kompetencijų tobulinimas profesinei ir asmeninei sėkmei“ Nr. 2020-1-LT01-KA104-077640

Projekto tikslas – skatinti suaugusiųjų socialinių – emocinių kompetencijų ugdymą Šiaulių rajono ir Joniškio rajono savivaldybėse.

Projekto uždaviniai:

1. Tobulinti konsorciumą sudarančių įstaigų darbuotojų užsienio kalbos gebėjimus.

2. Gilinti suaugusiųjų švietimo politikos atstovų (Šiaulių rajono savivaldybės administracijos (Švietimo ir sporto skyriaus) specialistų bei suaugusiųjų švietėjų (Joniškio rajono švietimo centro, Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnybos darbuotojų) teorinį pasirengimą suaugusiųjų socialinių – emocinių kompetencijų ugdymo aspektu.

3. Panaudojant žinias ir įgūdžius, įgytus projekto mobilumo veiklose, parengti bei Šiaulių ir Joniškio rajonų savivaldybėse įgyvendinti suaugusiųjų socialinių – emocinių kompetencijų tobulinimo programą (3 moduliai).

4. Parengti bei penkiose Šiaulių ir Joniškio rajonų savivaldybių švietimo įstaigose išbandyti įstaigų bendruomenių profesinio ir asmeninio tobulėjimo skatinimo modelį.

5. Formuoti pozityvią Šiaulių ir Joniškio rajonų savivaldybių bendruomenių nuostatą suaugusiųjų socialinių-emocinių kompetencijų tobulinimo aspektu.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2020 m. gruodžio 30 d. – 2022 m. gruodžio 29 d.

Projekto vadovas – Vilma Bagdonienė.

Projekto įgyvendinimui skirta suma – 38200,00 Eur

  





Vykdytos veiklos

Mobilumo vizitas Kroatijoje 

            Įgyvendinant „Erasmus+“ programos projekto „Socialinių-emocinių kompetencijų tobulinimas profesinei ir asmeninei sėkmei“ (Nr. 2020-1-LT01-KA104-077640) veiklas, konsorciumą sudarančių įstaigų (Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnyba, Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius, Joniškio rajono švietimo centras) atstovai išvyko į antrąjį šio projekto mobilumo vizitą Kroatijoje. Mus priėmė Splito mieste įsikūrusi organizacija Maksima TTC, kuri yra aktyvi programos „Erasmus+“ dalyvė.
       Gegužės 24–28 d. mobilumo dalyviai dalyvavo mokymuose „Mastering soft skills and growing emotional intelligence using mindfulness“ („Minkštųjų įgūdžių įvaldymas ir ugdymas emocinio intelekto kompetencijoms ugdyti naudojant sąmoningumą“). Mokymus vedė lektoriai Ana 
Mladina Puljak ir Dario Čaljkušič. Mokymų metu buvo kalbama apie minkštųjų įgūdžių svarbą XXI amžiuje, pristatytos įvairios dramos technikos, padedančios geriau pažinti save ir kitus, plėtojančios saviraiškos ir bendravimo galimybes, sąmoningumą, buvome mokomi kaip valdyti stresą. Daug dėmesio skirta bendravimo, bendradarbiavimo, kritinio mąstymo bei kūrybiškumo kompetencijų tobulinimui, diskutuota apie jų svarbą tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime. Visų mokymų metu daug dėmesio buvo skiriama įvairių praktinių, kūrybinių užduočių atlikimui.
Lektorė Ana Mladina Puljak pateikė inovatyvią ir „minkštųjų“ įgūdžių įvaldymo reikalaujančią užduotį „Welcome to Diocletian‘s palace“. Mobilaus vizito dalyviai dirbo grupėse ir pristatė tris sukurtus informatyvius video filmukus, kuriuose žaismingai, kūrybiškai buvo supažindinama su svarbiausiais Diocletian‘o rūmų fragmentais: auksiniais vartais, svečių mene, mauzoliejumi ir pan. Užduočiai atlikti buvo pasitelkti mobilieji įrenginiai bei video kūrimo programa „VITA“. Sukurtų filmukų peržiūra sulaukė daug teigiamų emocijų.
           Mobilaus vizito Splito mieste metu susipažinome su šio miesto istorija, kultūriniais objektais, nuostabia architektūra, žavingu senamiesčiu, žiūrėjome 3D filmą apie žymiuosius Diocletian‘ rūmus. Aplankėme senąjį Trogiro miestą, kuris įrašytas į UNESCO pasaulio paveldų sąrašą ir yra vienas geriausiai išsilaikiusių viduramžių Europos miestų. Svečiavomės trečioje pagal dydį Adrijos jūros Bračo saloje, kuri jau nuo antikos laikų garsėja baltuoju kalkakmeniu, grožėjomės vaizdinguoju Auksinio rago kyšuliu, kuris skalaujamas jūros bangų ir pustomas vėjo, nuolat keičia savo formą. Bračo salos Pušišcos miestuke svečiavomės vienintelėje visoje Kroatijoje akmentašių mokykloje, kuriai jau yra 100 metų, kalbėjomės su mokiniais, apžiūrėjome jų kuriamus darbus.
               Įgyvendinus suplanuotas „Erasmus+“ programos projekto SEKPAS mobilumo veiklas, konsorciumą sudarančių įstaigų atstovai įgytas žinias taikys praktikoje – papildys rengiamą Bendruomenių profesinio ir asmeninio tobulėjimo skatinimo modelį bei pakoreguos parengtą Suaugusiųjų socialinių-emocinių kompetencijų tobulinimo programą. Baigiant įgyvendinti šį projektą, planuojame surengti forumą, kuriame apibendrinsime vykdytas veiklas, pasidalinsime įgyta patirtimi, aptarsime pokyčius.

Paskutinį kartą redaguota 2024-04-08, 16:42:50
Mobilumo vizitas Italijoje

Įgyvendinant „Erasmus+“ programos projekto „Socialinių-emocinių kompetencijų tobulinimas profesinei ir asmeninei sėkmei“ (Nr. 2020-1-LT01-KA104-077640) veiklas, konsorciumą sudarančių įstaigų (Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnybos, Šiaulių rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus, Joniškio rajono švietimo centro) atstovai išvyko į mobilumo vizitą Italijoje.

Mus priėmė Soverato mieste įsikūrusi JUMP Associazone Culturale Gioventu in riSalto organizacija, kuri yra aktyvi programos „Erasmus+“ dalyvė.

Kartu su kitų delegacijų nariais iš Graikijos, Prancūzijos, Latvijos ir Vokietijos diskutavome apie komandų formavimą, jos narių telkimą bendrų tikslų siekimui, atlikome praktines užduotis. Pasibaigus mokymams, italai supažindino su Soverato miestu, jo istorija, kultūriniais objektais.

Antroji projekto „Socialinių-emocinių kompetencijų tobulinimas profesinei ir asmeninei sėkmei“ (toliau – SEKPAS) diena buvo skirta mokymams „Koučingas ir mentorystė: samprata, ypatumai bei skirtumai“. Mokymus vedė JUMP Associazone Culturale Gioventu in riSalto organizacijos (toliau – „Jump with us“) lektorė Alessia Simonetti. Mobilumo vizito dalyviai darbo grupėse kartu su kitų šalių delegacijų nariais gilino žinias apie koučingą ir mentorystę, kaip reikšmingus bei veiksmingus asmenybės ugdymo metodus, diskutavo apie šių metodų panašumus ir skirtumus bei sąsajas su socialinėmis-emocinėmis kompetencijomis. Atlikdami praktines užduotis projekto dalyviai mokėsi įgytas žinias taikyti praktinėje veikloje ir, žinoma, tobulino anglų kalbos įgūdžius.

Trečiąją vizito Soverato mieste dieną buvo aplankyta Katalikiškoji Marijos Ausiliatrice mokykla, kurią lanko vaikai nuo 6 mėnesių iki 18 metų amžiaus. Mokyklos administracija pristatė Italijos švietimo sistemą, supažindino su mokykla, jos istorija, aprodė erdves. Lankydamiesi mokykloje, bendravome su ketvirtos klasės mokiniais, vykdėme bendras aktyvias veiklas. Po pietų tęsėme mokymus, gilinomės į koučingo ir mentorystės panašumus bei skirtumus, socialinių, emocinių kompetencijų svarbą. Refleksijos metu buvo aptarti dienos įspūdžiai, įgytos žinios, apibendrintas darbas grupėse.

Mobilaus vizito metu, „Jump with us“ komanda mums parodė, jog kolektyvo socialines emocines kompetencijas galima ugdyti įvairiais būdais. Aplankydami senąją Soverato miesto dalį įsitikinome, kad bendravimas, pasitikėjimas vienas kitu, gebėjimas ne tik išklausyti, bet ir išgirsti yra labai svarbu. Mokymų metu diskutavome apie emocinių, socialinių kompetencijų svarbą, jų tobulinimo galimybes. Per praktinius pavyzdžius įtvirtinome teorines žinias. Pabaigoje vyko refleksija, kurios metu apibendrinome išgirstas mintis, išsakėme savo pastebėjimus.

Paskutinę viešnagės Italijoje dieną kartu su „Jump with us“ komanda aptarėme ir apibendrinome visą mokymosi savaitę. Refleksijos metu prisiminėme koučingo bei mentorystės panašumus bei skirtumus, socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo metodus ir aptarėme, kaip visi šie trys konstruktai siejasi tarpusavyje. Bendraudami komandoje gilinome anglų kalbos žinias, dalinomės savo įžvalgomis bei emocijomis. Įdienojus „Jump with us“ komanda mokymų dalyviams įteikė sertifikatus. Viešnagės paskutinės dienos popietę gilinomės į Soverato bei Badolato miestų kultūrą ir istoriją, gėrėjomės nuostabia Pietų Italijos gamta.

Įgyvendinus vieną iš suplanuotų „Erasmus+“ programos projekto SEKPAS mobilumo veiklų, konsorciumą sudarančių įstaigų atstovai įgytas žinias pritaikys rengiant Bendruomenių profesinio ir asmeninio tobulėjimo skatinimo modelį bei Suaugusiųjų socialinių-emocinių kompetencijų tobulinimo programą, kurią įgyvendins Šiaulių ir Joniškio rajono savivaldybių švietimo įstaigose.

Focus grupės susitikimas

Įgyvendinant „Erasmus+“ programos projekto „Socialinių-emocinių kompetencijų tobulinimas profesinei ir asmeninei sėkmei“ (Nr. 2020-1-LT01-KA104-077640) veiklas, konsorciumą sudarančių įstaigų (Šiaulių r. švietimo pagalbos tarnybos, Šiaulių rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus, Joniškio rajono švietimo centro) atstovai organizavo savo rajonuose Focus grupių virtualią diskusiją „Socialinių - emocinių kompetencijų tobulinimas profesinei ir asmeninei sėkmei“. Joniškio r. ugdymo įstaigų pedagogai į virtualią diskusiją susirinko birželio 8 d. Diskusijoje buvo diskutuojama: kokią įtaką asmeniniai(-iams) tikslai(-ams)/lūkesčiai daro siekiant bendrų organizacijos tikslų? Kaip pavyksta asmeninius lūkesčius suderinti su organizacijos tikslais? Kodėl yra svarbu (nesvarbu) jaustis organizacijos dalimi? Kokios įtakos šis tapatumo jausmas daro asmens emocinei savijautai? Taip pat diskutavome, kokie veiksniai, didinantys įtampą / stresą darbe.
Diskusijos dalyviai vienbalsiai pripažino, kad svarbus administracijos požiūris ir palaikymas. Jei įstaigoje bus geras mikroklimatas, tuomet darbuotojas jausis puikiai. Labai svarbi bendravimas ir bendradarbiavimas. Jei esi vertinamas, tuomet organizacijoje jausiesi puikiai. Labai svarbi vidinė emocinė būsena. Jei asmens viduje bus darna su savimi, tuomet atrasi bendravimo džiaugsmą su kolegomis, neįvyks konfliktų.