Apie tarnybą
- Titulinis
- Pedagoginė psichologinė tarnyba
- Apie tarnybą
JONIŠKIO RAJONO ŠVIETIMO CENTRO PEDAGOGINĖ PSICHOLOGINĖ TARNYBA
Joniškio rajono švietimo centro pedagoginė psichologinė tarnyba (PPT) teikia specialiąją pedagoginę ir psichologinę pagalbą vaikams nuo 3 iki 18 metų (iki 21 metų, jeigu jis mokosi pagal specialiojo ugdymo programą), tėvams (ar vaiko globėjams, rūpintojams), pedagogams gyvenantiems savivaldybės teritorijoje ir joje veikiančioms švietimo įstaigoms.
Tikslas: Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumo ir psichologinio atsparumo didinimas teikiant reikalingą informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą vaikams, tėvams (globėjams, rūpintojams), švietimo įstaigoms.
Tarnybos uždaviniai
-
Kuo anksčiau įvertinti asmens galias ir sunkumus, raidos ypatumus bei sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko brandumą mokyklai, prireikus skirti specialųjį ugdymą.
-
Konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių ir asmenybės problemų turinčius mokinius (vaikus), jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, švietimo pagalbos specialistus, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, psichologinių, asmenybės problemų prevencijos bei jų sprendimo klausimais.
-
Teikti metodinę pagalbą mokyklų specialiojo ugdymo komisijoms, mokytojams, ir tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymo bei jo organizavimo, skleisti ir diegti specialiojo ugdymo ir psichologijos mokslo naujoves.
-
Sisteminti ir analizuoti duomenis apie Joniškio rajone gyvenančius specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus ir jiems pagalbą teikiančius specialistus.
-
Vykdyti informacijos apie Tarnybos darbą sklaidą ir formuoti ugdymo įstaigų bendruomenių ir visuomenės teigiamas nuostatas bei požiūrį į specialiųjų poreikių vaikus, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis.
- Įvertina mokinio (vaiko) raidos ypatumus, galias ir sunkumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, vaiko brandumą mokyklai.
- Kartu su logopedu ir specialiuoju pedagogu rengia vertinimo išvadą ir rekomendacijas dėl ugdymo programų, mokymo metodų bei būdų.
- Konsultuoja specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius (vaikus), jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų prevencijos bei jų sprendimo klausimais.
- Teikia metodinę pagalbą mokytojams, specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) mokinio (vaiko) pažinimo, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimo klausimais.
- Inicijuoja, rengia ir įgyvendina prevencijos ir kitas programas, padedančias veiksmingiau ugdyti psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius (vaikus), išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų ar jas spręsti.
- Veda seminarus, skaito paskaitas, dalyvauja pedagogų bei tėvų susirinkimuose.
- Teikia pagalbą ugdymo įstaigų Vaiko gerovės komisijoms krizės įstaigoje metu.
- Įvertina mokinių (vaikų) kalbos raidos ypatumus bei kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus.
- Kartu su psichologu ir specialiuoju pedagogu rengia vertinimo išvadą ir rekomendacijas dėl ugdymo programų, mokymo metodų bei būdų.
- Konsultuoja kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės (logopedo) pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų prevencijos bei jų korekcijos klausimais.
- Teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų turinčių mokinių (vaikų) ugdymo bei jo organizavimo klausimais, skleidžia ir diegia logopedijos naujoves.
- Analizuoja mokyklos dokumentus, susijusius su kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų turinčių mokinių ugdymu.
- Rengia ir įgyvendina projektus bei programas ir/ar juose dalyvauja.
- Veda mokymus, seminarus, dalyvauja Vaiko gerovės komisijų posėdžiuose, konferencijose, supervizijose.
- Vykdo švietėjišką, tiriamąją veiklą.
- Įvertina ikimokyklinio amžiaus vaikų pažinimo kompetenciją.
- Įvertina mokyklinio amžiaus vaikų mokymosi pasiekimus.
- Kartu su psichologu bei logopedu parengia vertinimo išvadą ir rekomendacijas dėl ugdymo programų, mokymo metodų bei būdų.
- Konsultuoja specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo klausimais.
- Teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjus, rūpintojus), mokinio (vaiko) pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių (vaikų) ugdymo bei jo organizavimo įvairių specialiųjų pedagoginių problemų sprendimo klausimais.
- Analizuoja mokyklos dokumentus, susijusius su specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymu.
- Organizuoja mokymus, rengia paskaitas.
- Renka duomenis apie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus Joniškio rajone.
- Vykdo švietėjišką, tiriamąją veiklą.
- Atlieka ugdymosi/bendravimo, elgesio sunkumų turinčių vaikų pedagoginį tyrimą, stebėjimą ir įvertinimą.
- Veda individualius ir grupinius užsiėmimus vaikams, turintiems specialiuosius ugdymosi poreikius arba vaikams, turintiems ugdymosi, bendravimo sunkumų.
- Padeda tėvams suprasti vaiko socialinius ir psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą, vaikų, turinčio vystymosi sunkumų, poreikius, tėvų teises ir pareigas.
- Vertina ir padeda šeimoms spręsti sunkumus dėl vaiko mokymosi motyvacijos, mokyklos lankomumo, emocinių ir elgesio sunkumų.
- Bendradarbiauja su ugdymo įstaigų pedagogais, sprendžiant vaikų socialines pedagogines problemas, ieškant efektyvių pagalbos būdų.
Tarnybos specialistai:
Vardas, Pavardė |
Pareigos, darbo laikas |
Kontaktinis darbo laikas |
Aušra Sakalienė |
III kategorijos psichologė |
Antradienis, trečiadienis, ketvirtadienis |
Justina Vinickienė |
IV kategorijos psichologė |
Motinystės atostogose |
Daina Lideikienė |
II kategorijos psichologė |
Trečiadienis |
Inga Lukšaitė - Samaitienė |
IV kategorijos psichologė |
Pirmadienis |
Audronė Vadakojienė |
Specialioji pedagogė metodininkė |
Pirmadienis Antradienis Trečiadienis |
Zita Bulienė |
Specialioji pedagogė metodininkė |
Ketvirtadienis, penktadienis 7.30 - 12.00 |
Laima Paulauskienė |
Logopedė, specialioji pedagogė ekspertė, |
Pirmadienis Antradienis, trečiadienis Ketvirtadienis Penktadienis |
Inga Rudokienė |
Socialinė pedagogė metodininkė |
Pirmadienis - penktadienis |