„Suaugusiųjų skaitmeninės kompetencijos gerinimas mokytojams ir studentams“

„Suaugusiųjų skaitmeninės kompetencijos gerinimas mokytojams ir studentams“ Erasmus+

2017 m. kovo mėn. laimėtas Erasmus+ KA2 Suaugusiųjų švietimo strateginės partnerystės projektas Nr. 2017-1-SE01-KA204-034561 ‘Improving the digital competence in adults, both for teachers and students’ („Suaugusiųjų skaitmeninės kompetencijos gerinimas mokytojams ir studentams“). Projekto pradžia 2017 m. rugsėjo 15 d., o pabaiga – 2019 m. rugsėjo 14 d. Šio projekto trukmė – 24 mėnesiai. Strateginės partnerystės projekte dalyvauja 3 šalių įstaigos: Nynäshamns Kompetenscentrum, Švedija; Cepa Buitrago del Lozoya, Ispanija ir Joniškio rajono švietimo centras, Lietuva.
• Projekto koordinatoriai – Suaugusiųjų švietimo centras Nynäshamns Kompetenscentrum, Švedija
• Projekto partneriai – Suaugusiųjų švietimo centras Cepa Buitrago del Lozoya, Ispanija
• Projekto partneriai – Joniškio rajono švietimo centras, Lietuva
Projekto tikslas – švietimo įstaigoms pasidalinti gerąja patirtimi – kaip sekasi vyresnio amžiaus žmonėms naudoti informacines technologijas užsiėmimuose ir kasdieniame gyvenime.
Projekto metu planuojami 6 susitikimai, 3 mokymai, informacijos viešinimas vietinėje spaudoje, internetiniuose puslapiuose ir ispanų sukurtame dienoraštyje https://idcaproject.blogspot.com/.
Strateginių partnerysčių projektais siekiama remti novatoriškos praktikos plėtotę, perdavimą ir (arba) įgyvendinimą, taip pat bendrų iniciatyvų, kuriomis Europos lygmeniu skatinamas bendradarbiavimas, tarpusavio mokymasis ir keitimasis patirtimi.

 Pirmasis susitikimas Švedijoje

2017 m. lapkričio 14-17 d. tarptautinio projekto ’Improving the Digital Competence in Adults, Both for Teachers and Students’ dalyviai susirinko Nynäshamn mieste, Švedijoje. Pirmajame visų šalių susitikime dalyvavo Joniškio rajono švietimo centro metodininkė – neformaliojo suaugusiųjų švietimo koordinatorė Rasa Kontautienė ir psichologė Justina Čepulytė. Susitikimo metu buvo aptarta projekto eiga, tikslai ir komunikacijos būdai. Taip pat buvo aptartas detalus planas, paskirstant numatytas veiklas dviems projekto įgyvendinimo metams. Vienas iš susitikimo tikslų buvo sudaryti anketas mokytojams ir mokiniams tam, kad būtų išsiaiškintos pagrindinės problemos ir stiprybės taikant informacines technologijas pamokose ir kasdieniame gyvenime. Nors projekte dalyvaujančios švietimo organizacijos yra labai skirtingos, tačiau visi projekto dalyviai susiduria su panašiomis problemomis taikant IT mokymo/si procese. Iki kito susitikimo kiekviena organizacija įsipareigojo paruošti klausimynus ir atlikti mokytojų ir mokinių apklausas, o rezultatais pasidalinti sekančio susitikimo metu Joniškyje, Lietuvoje.

Susitikimas buvo puikiai suorganizuotas. Projekto dalyviai aptarė projekto veiklas, artimiau susipažino su Nynäshamn ir Stokholmo lankytinas vietas.


Projekto dalyvė psichologė Justina Čepulytė

 

Antrasis susitikimas Lietuvoje

2018 m. kovo 5-8 d. įvyko antrasis projekto dalyvių susitikimas Joniškyje, Lietuvoje. Susitikime dalyvavo Joniškio rajono švietimo centro metodininkė – neformaliojo suaugusiųjų švietimo koordinatorė Rasa Kontautienė ir psichologė Justina Čepulytė. Susitikimo metu:
• Kiekviena organizacija pristatė savo tyrimų, atliktų po pirmo susitikimo, rezultatus, aptarė ir pasidalino patirtimi, kokias sėkmes patiria ir su kokiais sunkumais susiduria mokytojai ir mokiniai naudodamiesi informacinėmis technologijomis kasdieninėje veikoje ir mokymosi procese.
• Buvo sukurtas planas, kuris pagerins mokytojų ir suaugusių mokinių informacinių technologijų taikymo įgūdžius.
• Kiekviena projekte dalyvaujanti organizacija turėjo pasirinkti du metodus, kuriuos taikys dirbdami su studentais ir sekančio susitikimo metu Ispanijoje juos pristatys.
Būdami Joniškyje svečiai iš Švedijos ir Ispanijos susipažino su krašto istorija ir aplankė žymias miesto vietas, pasmaguriavo saldainių fabrike, aplankė Kryžių kalną. Laikas Joniškyje pralėkė labai greitai, tačiau produktyviai. Atlaikę Lietuvos šalčius su nekantrumu visi laukia sekančio susitikimo saulėtoje Ispanijoje.
Ir toliau tęsime projekto veiklas, bendraudami elektroniniais laiškais ir organizuodami virtualius susitikimus.
Projekto dalyvė psichologė Justina Čepulytė

Laimėtas projektas dėl dalyvavimo „Erasmus+“ Tarptautinės bendradarbiavimo veiklos kontaktiniame seminare ‘Enhancing Digital Competences in Education and Training’ Estijoje, Taline, rugsėjo 11 – 14 d. Projektui Nr. PM-TBV-2016-0041 skirta 717.25 € dotacija.

Projekto koordinatorė R. Šilinienė


Pirmieji trumpalaikiai darbuotojų mokymai Ispanijoje

 Š. m. birželio 11 – 15 dienomis, visi projekto dalyviai susirinko į pirmuosius mokymus (C1), kurie vyko Buitrago del Lozoya, Madride, Ispanijoje. Tai buvo trumpalaikiai mokymai, kurių metu vieni kitiems pristatėme po 2 pasirinktus skaitmeninius įrankius:
• Ispanų komanda parodė kaip reikia dirbti su ‘Padlet’ ir ‘Piktochart’.
• Švedai gilinosi į ‘PowerPoint’ ir ‘VoiceThread’ subtilybes.
• Lietuvių komanda mokė kaip reikia sukurti vizitines korteles ir lankstinuką, naudojant ‘Publisher’ programą ir kaip sukurti filmą, naudojantis ‘MovieMaker’.
Projekto dalyviai iš arčiau susipažino su viduramžių laikų Buitrago miesteliu ir jo apylinkėmis. Aplankėme del Lozoya slėnį, Rascafria miestelį, botanikos sodą, mokyklą, bažnyčią ir centrinę miesto aikštę. Taip pat turėjome galimybę apsilankyti ir Picaso muziejuje, kuris įsikūręs Buitrago miestelyje. Nepamiršome ir Ispanijos sostinės Madrido – po mokymų vieną dieną aplankėme ir ją. Visi buvome nustebę, kad šioje Ispanijos dalyje labai labai žalia, kalnų viršūnėse baltavo sniegas ir tomis dienos oro temperatūra siekė tik 10-15 laipsnių šilumos. 
Visi drauge diskutavome kaip mokysime skaitmeninių priemonių naudojimą ir kaip vyks antrieji (C2) mokymai Nynashamn kompetencijų centre, Švedijoje, rudenį.
Su nekantrumu laukiame kitų mokslų metų, kada mūsų visų šalių studentai bus aktyvūs projekto dalyviai.

Antrieji trumpalaikiai mokymai studentams ir mokytojams Švedijoje.

 Mokomasis vizitas Švedijoje, Nynashamn mieste vyko lapkričio 5 - 9 d. Mokymuose dalyvavo po šešis studentus ir du mokytojus iš kiekvienos, projekte dalyvaujančios šalies. Pirmąją projekto dieną dalyviai apsilankė Nynashamn kompetencijų centre, susipažino su centro veikla, projekto programa. Oficialus mokymosi veiklos atidarymas vyko antradienį, septintame miesto savivaldybės aukšte, nuo kurio atsiveria nuostabi Nynashamn ir jūros panorama. Atidarymo metu klausytojai buvo supažindinti su projekto „Skaitmeninių kompetencijų gerinimas studentams ir mokytojams“ tikslais ir veiklomis. Po atidarymo ceremonijos, projekto organizatoriai pakvietė visus dalyvius i į turą autobusu, pasidairyti po Nynashamn apylinkes. Vėliau prasidėjo mokymų sesija.

Mokymus pradėjo švedų komanda (NKC), studentams pristačiusi ‘Power Point’ skaitmeninį įrankį. Trečiadienį mokymus tęsė ispanų komanda (Buitrago „CEPA“) pristačiusi skaitmeninį įrankį ‘Padlet’. Studentai buvo supažindinti su įrankio taikymo galimybėmis, taip pat turėjo patys galimybę šį įrankį pabandyti praktiškai. Po pietų visi projekto dalyviai vyko į Stokholmą, pasivaikščiojo sostinės krantine, aplankė senamiestį, Karališkuosius rūmus bei ‘Vasa’ muziejų, kuriame apžiūrėjo seniausią pasaulyje saugomą laivą.

Ketvirtadienį mokymus vedė Joniškio rajono švietimo centro komanda, pristačiusi skaitmeninį įrankį ‘Movie Maker’. Visi trys pristatyti skaitmeniniai įrankiai bus naudojami sekančiose projekto veiklose, kada studentai pristatinės savo technologinę gyvenimo istoriją. Ketvirtadienio popietę studentai ir mokytojai vyko į ‘Tom Tits Experiment’ Södertälje interaktyvų muziejų, kuriame, susiskirstę į grupes, turėjo atlikti įvairius eksperimentus ir užduotis. Susumavus rezultatus paaiškėjo, jog laimėjo viena iš ispanų komandų. Mokymų savaitė baigėsi penktadienį.

Paskutiniąją projekto dieną buvo aptartos praėjusios savaitės veiklos, planuojami sekantys projekto žingsniai kitam susitikimui, kuris vyks Buitrago mieste, Ispanijoje. Iki kito susitikimo, studentai, konsultuojant mokytojams, atliks numatytas užduotis namuose – susikurs ‘Padlet’ sieną, parengs 10 skaidrių pristatymą su ‘Power Point’ ir sukurs 3 min. filmą su ‘Movie Maker’ programa.

 

 

Paskutinį kartą redaguota 2024-04-08, 16:42:26