„Erasmus“ akreditacija – galimybė augti, mokytis ir mokyti kitus

„Erasmus“ akreditacija – galimybė augti, mokytis ir mokyti kitus

Programos Erasmus+ mobilumo projektas Nr. 2021-1-LT01-KA121-ADU-000005923

Joniškio rajono švietimo centras kaip partneris dalyvauja ,,Erasmus+“ mobilumo projekte pagal Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro (toliau – Centras) ir Švietimo mainų paramos fondo  2021 m. rugpjūčio 24 d. pasirašytą 2021 m. programos „Erasmus+“ suaugusiųjų švietimo srities 1 pagrindinio veiksmo (KA1) dotacijos sutartį.  Akredituotam konsorciumui: Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centras (koordinatorius), Joniškio rajono švietimo ir Pakruojo suauguasiųjų švietimo centrui ( konsorciumo partneriai) skiriama 29580,00 Eur dotacija.

Nuo 2021 m. prasidėjo naujas programos „Erasmus+“ etapas, kuriame dar labiau remiamas tarptautinis besimokančiųjų ir darbuotojų mobilumas. Šiuo laikotarpiu siekiama pereiti nuo kasmetinio konkursinio finansavimo prie dalyvavimo visą programos laikotarpį.  Tokia galimybė suteikiama ir suaugusiųjų švietimo institucijoms, turinčioms ilgalaikę organizacijos plėtros pasitelkiant mobilumus viziją, gebančioms organizuoti mobilumo projektus pagal „Erasmus“ kokybės standartą.

Šio projekto įgyvendinimo metu (2021–2022 m.) numatyta dalyvauti įvairiuose užsienio kursuose, kuriuose mobilumų dalyviai mokysis inovatyvių mokymų metodų, siekiant efektyvesnio tarpkultūrinio skirtingų kartų švietimo ir mokymosi visą gyvenimą. Mokymų ir kursų pabaigoje numatoma parengti kvalifikacijos tobulinimo programą andragogams ir tęsti inovatyvių mokymų metodų sklaidą.





Mobilumo kursai užsienyje – Italijos suaugusiųjų asmenų užimtumas, švietimas ir socializacija

      Joniškio rajono švietimo centras kartu su partneriais Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centras ir Pakruojo švietimo centrais įgyvendina programos Erazmus+ mobilumo projektą (KA121), kurio tikslas – stiprinti suaugusiųjų švietimo srityje dirbančių darbuotojų andragogines kompetencijas. Rugsėjo 19–23 dienomis aštuoni kursų dalyviai mokėsi Sicilijoje.
      Mobilumo kursų metu buvo pristatyta Italijos institucinė patirtis: suaugusiųjų asmenų užimtumo ir laisvalaikio programos, projektai, suaugusiųjų švietimo sistemos struktūra, veiklos, vykdomos Trečiojo amžiaus universitete, patirtys ir pasiekimai, mokymo metodai. Skirtingų sričių specialistai pristatė patirtį apie suaugusiųjų asmenų socializaciją ir integraciją bendruomenėse.

Socialinė pagalba senjorams

         Italijoje finansavimą socialinei pagalbai senjorams skiria vyriausybė. Pasak Franco Ingrillì, Capo D'Orlando miesto mero, prioritetas teikiamas vyresnio amžiaus žmonėms, sergantiems įvairiomis lėtinėmis ligomis. Prie socialinės pagalbos aktyviai prisideda gydytojai-savanoriai, dirbantys labai profesionaliai, vykdantys veiklas dienos užimtumo centruose, su senjorais praleidžiantys neretai visą darbo dieną – tai didžiulė parama ir pagalba sergančiųjų šeimoms, nes jie turi galimybę atitrūkti nuo ligonių priežiūros. Sergantys senjorai jaučia pagerėjimą, rezultatai akivaizdūs. Kai kuriuose miestuose vyresnių žmonių priežiūrai skiriama ne tik atitinkama pinigų suma, bet ir atsakingas savanoris – lankantis senjorus, nuperkantis ir atnešantis jiems vaistų, maisto. Italijoje pasitelkiami jauni žmonės, savanoriai, kurie lanko senjorus, bendrauja su jais tiesiogiai, perduoda informaciją savivaldybei.
         Senjorų užimtumo ar vienišumo problema Italijoje galima sakyti neegzistuoja. Įprasta, kad skirtingų kartų atstovai gyvena kartu arba netoliese (tarp namų maži atstumai), todėl palaikomas artimas ryšys. Savivaldybėse dirba specialistai, atsakingi už senjorų užimtumą arba socialinės pagalbos teikimą. Italos miestelyje konkrečių ugdomųjų, formuojamųjų veiklų senjorams savivaldybė nevykdo, tačiau teikia socialines paslaugas: nepasiturintiems skiriamos papildomos lėšos maisto produktams, vykdomas pagyvenusių ar neįgaliųjų lankymas namuose, esant poreikiui, sutvarkomi reikalingi dokumentai. Neįgaliųjų priežiūrai pasitelkiami privatūs paslaugų teikėjai. Savivaldybė organizuoja pavežėjimo paslaugas, bei 3–5 d. ekskursijas senjorams. Šventėmis, edukacijomis ar kitais renginiais rūpinasi asociacijos, kurios veikia savanoriškais pagrindais. Prieš pandemiją senjorai ėmėsi gražios iniciatyvos: tapo savotiškais policininkais ir budėjo prie mokyklų – bendraudavo su mokiniais, padėdavo jiems pereiti gatvę, palydėdavo namo. Lietuvoje reikėtų skatinti vyresnio amžiaus žmonių įsitraukimą, organizuojant daugiau viešųjų iniciatyvų.

Vietos identitetas – pagarba tradicijoms ir amatams

          Italijos kaip ir Lietuvos visuomenė sensta, daugėja vyresnio amžiaus žmonių. Įgyvendinamos programos, siekiant pritraukti jaunus žmones, ypač iš didmiesčių į mažesnius miestus. Sicilijos gyventojai ypatingai jaučia vietos identitetą – jiems labai svarbios tradicijos ir amatai. Siekiat jas išlaikyti, kuriami amatų arba dienos centrai – įgyvendinami senųjų amatų projektai. Senjorai perduoda savo patirtį jaunimui, tuo tarpu senjorams teikiama sveikatos priežiūros pagalba. Centruose vyksta mokymai ar užsiėmimai – įrengtos kompiuterių klasės, vyksta rankdarbių užsiėmimai, tradicinių rūbų siuvimas. Capo D'Orlando mieste aktyvūs senjorai mokosi anglų kalbos, sportuoja, mokosi naudotis technologijomis, siekdami kuo daugiau bendrauti bei įtraukti naujus dalyvius. Rankdarbių pamokos buvo suorganizuotos pandemijos metu bei transliuotos internetu. Rengiamos įvairios nemokamos menų edukacijos miestiečiams.

Trečiojo amžiaus universitetų veikla

     Italijoje aktyviai veikia Trečiojo amžiaus universitetai. Pandemijos metu Milazzo miesto Trečiojo amžiaus universitetas ėmėsi inovatyvaus sprendimo: išmoko naudotis socialiniais tinklais, tiesioginio vaizdo programėle ir transliuoti vaizdo pamokas internetu. Per tris mėnesius paskelbta net 600 virtualių paskaitų. Milazzo miesto TAU vadovas Claudio Graziano atskleidė apie planus bendradarbiauti su senelių namais ir pasidalinti YouTube kanale esančiais paskaitų įrašais. TAU veikia savanoriškais pagrindais, neturi jokių įstatų, bendradarbiauja su įvairiomis savivaldybėmis. Pagrindinė veikla yra suaugusiųjų švietimas, tačiau TAU atlieka ir senjorų socializacijos funkciją. Universitete dirba net 350 dėstytojų, dauguma iš jų buvę mokytojai arba dėstytojai. Iki pandemijos klausytojai sudalyvavo net 7000 paskaitų – vyko po 4 paskaitas 5 dienas per savaitę. Panašiai kaip ir Lietuvoje, klausytojai renkasi jiems patinkančius dalykus ir juos studijuoja. Kiekvienos savivaldybės TAU turi atskiras mokymo programas. Universitetas turi laboratorijas, dirbtuves, įsikūrusias mokyklose. Vyksta keramikos, tapybos, jogos, dailės, gimnastikos, kinų kalbos, teatro ir daugelis kitų užsiėmimų. Reikalingomis priemonėmis pasirūpina patys lankytojai. Pagrindinis TAU finansavimo šaltinis yra nario mokestis.
       Mokymų metu ne tik įgyta žinių, bet ir užmegzti nauji kontaktai, atrasta idėjų kitų projektų vystymui ir įgyvendinimui. Ateityje planuojama tęsti kompetencijų tobulinimą kitose šalyse, bendradarbiauti su partneriais iš užsienio, dalyvauti kituose mokymuose.

 

„Suaugusiųjų mokymasis Prancūzijoje: galimybės, patirtys ir iššūkiai“

Joniškio rajono švietimo centras kartu su partneriais Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centras ir Pakruojo švietimo centrais įgyvendina programos Erazmus+ mobilumo projektą (KA121), kurio tikslas – stiprinti suaugusiųjų švietimo srityje dirbančių darbuotojų andragogines kompetencijas. Rugsėjo 19–23 dienomis aštuoni kursų dalyviai mokėsi Paryžiuje.
      Mobilumo kursų metu buvo pristatyta Prancūzijos institucinė patirtis: suaugusiųjų asmenų užimtumo ir laisvalaikio programos, projektai, suaugusiųjų švietimo sistemos struktūra, suaugusiųjų švietimo galimybės,  patirtys ir pasiekimai, mokymo metodai. Skirtingų sričių specialistai pristatė patirtį apie suaugusiųjų asmenų socializaciją ir integraciją bendruomenėse.

Pameistrystės centras ir profesinis licėjus „Lycee Belliard“, darbo rinkos mokymo centras „Greta Metehor Paris“

Pameistrystės centras ir profesinis licėjus „Lycee Belliard“, CFA (pameistrystės centrai):
 - CAP (Profesinių gabumų sertifikatas)  diplomui gauti reikia 800 val. 2 m.
 - Profesiniam bakalaurui – 1 850 val. 3 m
CFA privalumai:
- Mokymas vyksta mokykloje darbo valandų metu, už kurias moka darbdavys. Studijų mokestį sumoka darbdavys.
- Praktikantas turi darbo sutartį, gauna atlyginimą tiek atlikdamas praktiką įmonėje, tiek mokydamasis CFA centre.
- Praktikantas praleidžia 60 - 75 % laiko įmonėje, turi kuratorių, kuris vertina jo darbą ir stebi, kaip praktikantas tobulėja, praneša tai jo profesijos mokytojui.
     „Greta Metehor Paris“ yra Nacionalinio švietimo ministerijos viešoji įstaiga (lietuviškas atitikmuo – Darbo rinkos mokymo centras) vienijanti įmones ir jų darbuotojus, darbo ieškančius asmenis ir studentus profesinio mokymo srityje. Tai vietinių švietimo įstaigų grupė, kuri sutelkia savo įgūdžius ir išteklius, kad galėtų pasiūlyti suaugusiųjų tęstinį mokymąsi. Ji naudojasi šių įstaigų įranga ir personalo ištekliais, kad sukurtų vietos ekonomikai pritaikytą mokymo pasiūlymą. Gretos filialai yra visuose regionuose 6 500 filialų. Kasmet paruošia 500 000 suaugusiųjų. Jų siūlomi kursai: kalbų, kepimo, virimo, kiti įvairūs kursai, kvalifikacijos kėlimo kursai, naujo amato mokymosi kursai ir t.t. ,,Greta‘‘ taip pat ruošia CAP, profesinio bakalauro studijas, BTS. Taip pat ,,Greta‘‘ siūlo individualius sprendimus kiekvienam darbuotojui ar bedarbiui, pvz. jeigu reikia pritaikyti mokymo programas pagal jo darbo grafiką Jie parengia įgūdžių įvertinimo programas, kad galėtų tinkamai proforentuoti.
      Pameistrystės centre ir profesiniame licėjuje „Lycee Belliard“ jaunuoliai ateina studijuoti po koledžo (lietuviškas atitikmuo-pagrindinė mokykla, 16 metų). Į „Greta Metehor Paris“ kreipiasi:
- įmonių darbuotojai, kurie nori tobulinti savo kompetencijas,
- darbo ieškantys asmenys,
- jaunimas iki 26 metų,
 -didelių sunkumų patiriantys žmonės.
      Pameistrystės centre ir profesiniame licėjuje „Lycee Belliard“ jaunuoliai  įgyja bendrąjį išsilavinimą kartu su profesija: maitinimo, viešbučių aptarnavimo srityje. Taip pat persikvalifikuoja, arba tobulina kvalifikaciją suaugusieji. Yra du restoranai „Sezamas“ ir „Paprika“, atviri visuomenei per pietus arba vakare, juose dirba patys studentai, jiems vadovauja mokytojai. Studentai Mokymas vyksta mokykloje darbo valandų metu, už kurias moka darbdavys. Studijų mokestį sumoka darbdavys. Praktikantas turi darbo sutartį, gauna atlyginimą tiek atlikdamas praktiką įmonėje, tiek mokydamasis CFA centre. Praktikantas praleidžia 60 - 75 % laiko įmonėje, turi kuratorių, kuris vertina jo darbą ir stebi, kaip praktikantas tobulėja, praneša tai jo profesijos mokytojui.

  

Autistų profesinio mokymo organizacija „Turbulences“ Originalus pavadinimas „CHAPITEAUX TURBULENTS“)

     „Turbulencija!" yra teatro, vokalo ir daugialypės terpės kalbų tyrimų asociacija, kurioje dirba ir mokosi žmonės, turintys socialinės integracijos sunkumų ir bendravimo sutrikimų, įskaitant autizmą ir susijusius sutrikimus. 
        1992 m. centro vadovas Filipas (Philippe'o Dubano), režisierius ir psichologas, dirbo dienos psichiatrinėj ligonėj edukatoriumi. Kartu su skyriaus vedėju Howardo Buteno  nusprendė įkurti asociaciją, ir organizuoti mokymus suaugusiems autistams. 2007m. gavo valstybėse finansavimą. Centre dirba  30 darbuotojų: 12-ka pameistrių, 12-ka etatų pedagogų, psichologai ir  psichomotorikos specialistai.
       Centre jaunuoliai ne tik gali išmokti profesijos: siuvimo, dainavimo, maketavimo su „Photoshop“ programa, afišų gamybos, piešimo, grojimo įvairiais instrumentais, akrobatikos, šokio ir kitų specialybių, bet jiems taip pat suteikta galimybė ten įsidarbinti. PVZ.: besimokantieji virėjo amato, dirba centro kavinėje – virtuvėje, kurioje per dieną pamaitinama apie 100 žmonių. Įmonės dažnai užsisako maistą, nes juos tenkina maisto kokybė ir kaina.
          Multimedijų kabinete dirba mokytojas Marikas kartu su padėjėju. Turi 8 kompiuteris, dirba su vizualine grafika, kuria trumpus filmukus viešinimui. Filmams naudoja video, animacijos fragmentus, mokosi dirbti su įvairiomis kompiuterinėmis programomis, pvz.:  adobe photoshop, video pro X.  
          Centre besimokantys jaunuoliai organizuoja koncertus ir spektaklius. Kai kurie iš jų rašo eilėraščius. Turi išleidę knygą, kurią patys apipavidalino naudodami šilkografiją. Savo tinklalapyje https://www.turbulences.eu ir „Chapiteaux turbulents“ facebook paskyroje yra viešinami jų darbai ir jų organizuojami renginiai.
       Centro jaunuoliai, kartu su profesionalais režisieriais kuria laidą „Plepesiai“. Laidos metu jie kalbasi su įžymiais žmonėmis: aktoriais, žymiais muzikantais. Jie užduoda aiškius, tiesus klausimus, kartais kurie būna labai nepatogūs ir pašnekovams būna sunku atsakyti. Jų interviu įrašomas, o kiti žmonės iššifruoja ir užrašo.Į užsiėmimus suaugusieji mokiniai viešuoju transportu važiuoja patys. Tik keletas turi  asistentus, kurie palydi.
         Remiantis įgyta patirtimi Turbulence centre, organizuojant neformalųjį suaugusių švietimą, skirsime daugiau dėmesio gyvenimo įgūdžių, darbo įgūdžių lavinimo programoms, visuomenės  supratimo didinimui ir aplinkos pritaikymui pagal autistiškų asmenų poreikius.

Socioedukacinis kultūros centras 1789  (espace-1789) (Persepolis)

          Laikotarpis tarp dviejų karų buvo paženklintas Paryžiaus priemiesčių kino apogėjų. Centre buvo įrengtos trys viešosios salės: Alhambra (1700 vietų), Trianon (300 vietų) ir Star (1000 vietų). 
          Espace 1789 priima menininkus rezidencijoje, remia kūrybą, pristato pasirodymus iš visų visuomenės sluoksnių, ypatingą dėmesį skiriant šokio menui ir sceniniam meistriškumui. Centras „Espace 1789“ yra remiamas miesto ir kitų rėmėjų lėšomis.
           Kultūros centras siūlo daug kultūrinių akcijų, kurias Audono regione vykdo menininkai. Renginiuose siekiama skatinti gyventojų įsitraukimą, nepaisant jų amžiaus, tautybės ar išsilavinimo. Dalyviai veiklose atranda ryšį su menu ir kūryba. Užsiėmimai gali būti skirti ir suaugusiems ir vaikams, paaugliams mokslo metų ir atostogų laikotarpiu. Užsiregistravusios klasės atvyksta ir lanko kino kursą, kurio metu peržiūri 3–5 filmus per metus. Kiekvienoje peržiūroje „Espace 1789“ komanda pristato filmą mokiniams, aptaria jo kontekstą, režisierių, reflektuoja. Tokiu būdu centras prisideda prie integruoto ugdymo populiarinimo.

Biblioteka

       Lankėmės vienoje Paryžiaus miesto rajono bibliotekoje, kuri turi 9 filialus. Biblioteka 4 aukštų, 3000 kv.m. ploto. Bibliotekos fonduose yra ne tik grožinė, mokslinė, bet ir kita specializuota literatūra, periodikos leidiniai, audio, video kompaktai. Erdviomis ir didelėmis bibliotekos skaityklos patalpomis naudojasi daug skaitytojų.
      Bibliotekoje dirba įvairių sričių specialistai: istorikai, muzikai, filologai, vadybininkai, informacinių sistemų specialistai. Bibliotekoje nepamiršti ir mažiausi lankytojai. Pirmo aukšto patalpos viename gale įrengtas vaikams nuo 0 iki 3 m.  žaidimų kambarys su amžių atitinkama literatūra, o kitame gale jau vyresniems vaikams knygų kampelis su lentynomis (knygos pagal tematiką ir amžių) ir sėdmaišiais. Kadangi bibliotekoje lankėmės po 13 val., tai mažųjų lankytojų buvo tik keli. Bibliotekos atstovė paaiškino, kad dar ne “tas laikas” jų klientams.
         Bibliotekoje galima mokytis groti muzikos instrumentais, užsienio kalbų, informacinių technologijų, kopijuoti dokumentus ar literatūrą ir šios visos paslaugos yra nemokamos. Veikia knygų grąžinimo savitarna, tačiau nėra vieningos skaitytojo kortelės kaip Lietuvoje. Vienam gyventojui literatūros įsigijimui metams skiriama 3,5 euro. Praradus knygą, ar jos negrąžinus, nereikalaujama atlyginti bibliotekai padarytą materialinę žalą.
       Bibliotekoje kaip ir Lietuvoje vyksta susitikimai su žymiais žmonėmis, rašytojai, poetai pristato savo knygas. Pasiūlėme į biblioteką pasikviesti Paryžiuje gyvenantį rašytoją Valdą Papievį..
       Bibliotekos 4 aukšte įrengtos patalpos administracijai ir buitinės, poilsio patalpos visiems bibliotekos darbuotojams. Labiausiai mus sužavėjo įrengta erdvi terasa su staliukais iš kurios atsiveria nenusakomas vaizdas.
       Seminarai, konferencijos, susitikimai su mokslininkais ir įvairių sričių specialistais, filmų ir vaizdo įrašų peržiūros, daugybė parodų biblioteką paverčia intensyvaus kultūrinio gyvenimo centru, atviru plačiajai visuomenei.

 

Kultūros centras Mains d‘eouvres

          Tai menininkų kultūros centras, įsikūręs prieš 20 metų, buvusios gamyklos patalpose. Priklauso asociacijai “Darbo jėga”. Turi 20 darbuotojų. 60% finansuojama iš valstybės, 40% finansuojasi patys: rašo projektus, organizuoja spektaklius, koncertus, turi kavinę. Didžiausią dalį pinigų sumoka atlyginimams. Samdo meno darbuotojus (aktorius, režisierius ir kt.). Turi šokių ir kino sales. Yra puiki menininkų rezidencija, ekspozicijų salė. Bendradarbiauja su 8 universitetu. Čia studentai gali eksponuoti savo baigiamuosius darbus. Centrui yra atsiunčiami parodų ir koncertų sąrašai, o jie iš sirenka ką organizuoti. Tai puiki terpė studentams eksponuoti parodas, kurti kino filmus. Buvusiame garaže yra įrengta muzikos studija. Rūsiuose įrengta daug įvairių įrašų studijų. Kai kurie muzikantai dirba ištisus metus, nuomojasi patalpas. Centras turi koncertų salę, kurioje muzikantams leidžiama 1k. per mėnesį surengti koncertą. Bilieto kaina dažniausiai būna simbolinė - kiek nori, tiek duodi. Jeigu koncerte daugiau kaip 80 žiūrovų, reikia gauti merijos leidimą. Populiariausias džiazas ir fan muzikos stiliai. Turi susirinkimų, konferencijų sales. Dominuoja oranžinė spalva. Dar yra įsikūrusi muzikos mokykla.  
         “Ne forma, o turinys” - pagrindinė prancūzų taisyklė. Kultūrai yra skiriamos didžiulės lėšos. Prancūzų išimtis - kultūra. Šis centras yra kvartalo kultūros centras, siekiantis kultūros sostinės vardo.

Paryžiaus pradinė mokykla ,,Emile Zola“

           Stažuotės metu buvo sudaryta galimybė stebėti mokytojos organizuojamas veiklas pirmoje klasėje: pasidomėti kokius metodus pamokose taiko mokytoja, stebėti kaip vyksta mokymosi procesas, susipažinti su mokymosi aplinkomis. Mokykla turi savo įstatymus, klasės taisykles, skatinimo sistemą. Mokykla įkūrusi savo valiutą, leidžia mokyklos laikraštį, turi Gutenbergo spaustuvę. Klasės taryba, „kas naujo“, gerai / negerai“, noriu pasidžiaugti…“, „informuoju…“, „siūlau…“ – tai institucinės pedagogikos elementai, padedantys sumažinti patyčias, sukurti nehierarchinį mokinio / mokytojo bendravimo modelį.
            Mokykloje mokosi pradinių klasių mokiniai nuo 6 iki 10 m.: CP (parengiamasis kursas) (6m.), CE 1 (I lygio elementarus kursas) (7 m.), CE 2 (II lygio elementarus kursas) (8 m.), CM 1 (I lygio vidutinis kursas) (9 m.), CM 2 (II lygio vidutinis kursas) (10 m.).
        Lankantis pradinėje mokykloje ,,Emile Zola“ ypač dėmesį patraukė Klasės tarybos veikla. Nuo pat pirmųjų metų pradėjus lankyti mokyklą stiprinama mokinių savivalda, ugdomas pilietiškumas, sudaromos sąlygos įgyvendinti demokratinį mokyklos/klasės valdymą. Kartą per savaitę vyksta Klasės tarybos susirinkimas, kurio metu išrenkamas pirmininkaujantis, sekretoriaujantis. Aptariami susirinkimo klausimai. Kiekvienu klausimu vyksta diskusijos, kurių metu mokiniai mokomi argumentuotai išsakyti savo poziciją. Balsuojant priimami sprendimai (balsų dauguma). Šią patirtį perdavėme/pristatėme rajono ikimokyklinio, pradinių klasių mokytojams.

Paskutinį kartą redaguota 2024-04-08, 16:42:37