Gairės įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui mokykloje

ĮTRAUKTIES PRINCIPO ĮGYVENDINIMO MOKYKLOJE GAIRĖS

Gairės grindžiamos pagrindiniu įtraukties principu, įtvirtintu LietuvosRespublikos švietimo įstatyme ir įpareigojančiu sudaryti sąlygas kiekvienam asmeniui ugdytis, plėtoti savo galias ir gebėjimus, gauti reikiamą pagalbą, patirti sėkmę mokantis, socialinėje, kultūrinėje ir (ar) kitose veiklose ir būti nediskriminuojamam dėl ugdymosi poreikių įvairovės ir (ar) švietimo pagalbos reikmės. Įtraukties principas pabrėžia ir pagarbą įvairovei, bendruomeniškumo puoselėjimą, lygiavertę vadovų, mokytojų, tėvų, mokinių ir kitų mokyklos darbuotojų partnerystę, ugdymo metodologinį lankstumą, universalios aplinkos kūrimą ir pritaikymą. Gairėmis siekiama padėti mokykloms peržiūrėti formuojamą įstaigos politiką, skatinti įsivertinti turimus žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius, ugdymo praktiką, siekiama padėti analizuoti ir tobulinti mokykloje vykstančius įtraukties procesus, paskatinti tarpusavio bendradarbiavimą, priimti bendrus susitarimus, kurių laikymasis padės įveikti mokykloje kylančius iššūkius įgyvendinant įtraukties principą. Gairėmis mokykla skatinama kurti atvirą švietimo sistemą, kur svarbus kiekvieno asmens dalyvavimas, atliepiant mokinių ugdymosi poreikių įvairovę ir sukuriant visiems besimokantiesiems lygias galimybes ugdytis drauge su visais. Vienas pirmųjų žingsnių, užtikrinančių įtraukties principo sėkmingą ir kokybišką  įgyvendinimą mokykloje, – visos mokyklos bendruomenės vizija, nuostatos ir bendri susitarimai. Visos gairės pateikiamos čia 

Gaires rengė:

Remigijus Auškelis, Lina Palačionienė, Ana Pavilovič-Jančis, Laura Ramoškaitė-Grava, Rytis Šiautkulis, Asta Turskienė, Audronė Vadakojienė, Auksė Vyšniauskienė, Jolanta Zabulionienė.

Konsultavo:  

dr. Aida Šimelionienė,  dr. Loreta Statauskienė, Raminta Gaubė, Aušra Jonkutė, Asta Lauciuvienė , Alma Luneckienė, Albina Vilimienė  

Paskutinį kartą redaguota 2024-01-23, 16:32:45