Vienas iš būdų padėti autizmo spektro sutrikimą turinčiam vaikui

Vienas iš būdų padėti autizmo spektro sutrikimą turinčiam vaikui

 Susiklosčius šių dienų situacijai, kai ugdome mokinius nuotoliniu būdu, kyla milžiniškas iššūkis autizmo spektro sutrikimą turintiems vaikams. Juk puikiai suprantame, kaip jautriai jie reaguoja į nenumatytus pasikeitimus, į situacijas, kai griūna jų saugi dienotvarkė, aiškiai ir tiksliai nurodytas dienos planas. Geroji žinia yra ta, kad ASS vaikai ypatingai mėgsta informacines technologijas, todėl lengviau vyks mokymasis su kompiuteriu.

Susigaudyti esamoje situacijoje šiems vaikams gali padėti socialinių istorijų kūrimas, išaiškinant ir atsakant jiems į kylančius 100 kodėl? Kodėl neinu į mokyklą/darželį? Kodėl nežaidžiu žaidimų aikštelėje? Kodėl nevažiuojame į prekybos centrą? Ir dar galybė klausimų – kodėl? Socialines istorijas galime kurti verbalines arba naudojant alternatyvią komunikaciją, svarbu, kad vaikui tai būtų suprantama. Mažesniems vaikams istorija rašoma pirmuoju asmeniu, vartojant įvardį „aš“ arba vaiko vardą. Vyresniems – socialinę istoriją galima kurti trečiuoju asmeniu. Jei vaikas turi ypatingų interesų, jį galima įkomponuoti į tekstą. Socialinę istoriją sudaro įžanga, kurioje aiškiai įvardijama tema, pagrindinis tekstas, į kurį sudedamos detalės bei turimos žinios, ir išvada, kurioje apibendrinama ir įtvirtinama informacija bei visi nauji patarimai. Socialinėse istorijose vartojama pozityvi kalba ir konstruktyvus požiūris. Jose turi būti patariama, ką daryti, o ne tai ko nedaryti.

ASS turintiems vaikams ir jų tėvams pagalbą suteiks švietimo įstaigų ir pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai.

Joniškio r. švietimo centro PPT logopedė ekspertė Laima Paulauskienė

 

Paskutinį kartą redaguota 2022-07-11, 14:59:58